El 73,8% dels espanyols fan servir Internet per a gestions amb l'Administració Pública
Madrid, 26 de desembre 2023
Nota Informativa
- Segons aquesta enquesta sobre la qualitat dels serveis públics que ha realitzat el CIS, el 45,3% dels espanyols assegura que funcionen de manera “molt o força satisfactòria”
- El 65% considera que les administracions públiques han millorat l'accés a través d'Internet
- Els serveis públics més ben valorats pels espanyols són els relacionats amb la seguretat ciutadana: protecció civil, policia i bombers
El Centre d'Investigacions Sociològiques ha realitzat una enquesta sobre la qualitat dels serveis públics on s'ha preguntat pel grau de satisfacció dels espanyols amb el funcionament de les administracions i la valoració que fan de les eines que ofereix l'administració electrònica.
El 61,3% dels espanyols sosté que parla habitualment sobre assumptes relacionats amb els serveis públics que presten les administracions de l'Estat, comunitats autònomes i ajuntaments. Pel que fa al seu funcionament, el 45,3% dels enquestats opina que funcionen de manera “molt o força satisfactòria”; per contra, el 9,1% assegura que no se sent “gens satisfet”.
Serveis públics més ben valorats
Entre els serveis públics més ben valorats pels espanyols hi ha els relacionats amb la seguretat ciutadana (protecció civil, policia, bombers) que són considerats com a “molt o força satisfactoris” per al 72,5% dels enquestats. Els transports públics, amb un 58,6% i l'assistència a hospitals públics amb un 53,7%, són altres serveis que els espanyols valoren de manera positiva.
Millores en la gestió
Quan es pregunta als enquestats quins aspectes han millorat o empitjorat a les administracions de l'Estat, les comunitats autònomes i els ajuntaments, el 67,8% assegura que ha millorat l'accés a internet. mentre que el 63% diu que ha empitjorat el temps per resoldre les gestions.
Experiències personals amb l'Administració
L'estudi també pregunta quin és el grau de satisfacció quan us heu contactat personalment, mitjançant telèfon o correu per fer gestions administratives. El 90,7% qualifica com a força o molt satisfactòria la seva experiència amb els serveis de centres culturals, de gent gran i biblioteques; el 88,4% amb l'oficina d'expedeix el DNI i passaports i el 81,6% amb Correus.
Certificat, DNI electrònic i Sistema Cl@ve
El 53,4% dels espanyols diuen tenir certificat electrònic i un 48% haver-lo utilitzat durant l'últim any, sent fàcil o molt fàcil el seu maneig per al 84,3 dels seus usuaris. Pel que fa al Sistema cl@veu, el 51% dels enquestats assegura tenir-lo i que utilitzar-lo li va resultar fàcil o molt fàcil al 85,3%. Finalment, el 46,5% dels enquestats asseguren que tenen el DNI electrònic, encara que el 15% no ho han activat.
Avantatges i inconvenients
Com a conclusió, per als espanyols l'Administració electrònica té més avantatges que inconvenients (62,9%) i està d'acord o molt d'acord que millora l'accés a la informació i el coneixement dels serveis públics (73,2%). Tot i això, el 86,1% considera que exclou les persones amb menys coneixements i habilitats informàtiques.
Les dades d'aquesta enquesta realitzada entre el 14 de novembre i l'1 de desembre, amb una mostra de 10.306 entrevistes estan a disposició de tots els mitjans i les persones interessades en aquesta web, a l'apartat d'estudis.
Esta información puede ser usada en parte o en su integridad sin necesidad de citar fuentes.
C/ Montalbán, 8
28014 Madrid
Email: comunicacion@cis.es
Tlf.: 91.580.76.25
Fax: 91.531.81.31