Espainiarren %73,8k Internet erabiltzen du Administrazio Publikoarekin harremanetarako
Madrid, 26 abendua 2023
Nota Informativa
- CISek egindako zerbitzu publikoen kalitateari buruzko inkesta honen arabera, espainiarren %45,3k ziurtatzen du «oso edo nahiko asebetegarrian» funtzionatzen duela.
- % 65ek uste dute administrazio publikoek Interneten bidezko sarbidea hobetu dutela
- Espainiarrek gehien baloratzen dituzten zerbitzu publikoak herritarren segurtasunarekin lotutakoak dira: babes zibila, polizia eta suhiltzaileak
Ikerketa Soziologikoen Zentroak zerbitzu publikoen kalitateari buruzko inkesta bat egin du, espainiarrek administrazioen funtzionamenduarekin duten asebetetze mailaz eta administrazio elektronikoak eskaintzen dituen tresnei buruz duten balorazioaz galdetuz.
Espainiarren %61,3k dio Estatuko administrazioek, autonomia-erkidegoek eta udalek eskaintzen dituzten zerbitzu publikoei buruzko gaiei buruz aldian-aldian hitz egiten dutela. Funtzionamenduari dagokionez, inkestatuen %45,3k uste du «oso edo nahiko asebetegarrian» funtzionatzen duela; Aitzitik, % 9,1ek dio ez dutela «batere pozik» sentitzen.
Balorazio oneneko zerbitzu publikoak
Espainiarrek gehien baloratzen dituzten zerbitzu publikoen artean herritarren segurtasunarekin lotutakoak daude (babes zibila, polizia, suhiltzaileak), eta inkestatuen % 72,5ek «oso edo nahiko pozgarritzat» jo dituzte. Garraio publikoa, %58,6rekin eta ospitale publikoetako laguntza %53,7rekin, espainiarrek positiboki baloratzen dituzten beste zerbitzu batzuk dira.
Kudeaketa hobekuntzak
Inkestatuei galdetzen zaienean zer alderdi hobetu edo okerrera egin duten Estatuko administrazioetan, autonomia erkidegoetan eta udaletan, % 67,8k Interneterako sarbidea hobetu dela dio. %63k, berriz, prozedurak konpontzeko denborak okerrera egin duela dio.
Administrazioarekiko esperientzia pertsonalak
Ikerlanak ere galdetzen du zein den asebetetze maila beraiekin harremanetan jarri direnean pertsonalki, telefonoz edo postaz administrazio izapideak egiteko. % 90,7k nahiko edo oso pozgarria dela baloratzen du kultur etxeetako, adinekoentzako eta liburutegietako zerbitzuekin izandako esperientzia; %88,4 NANa eta pasaporteak ematen dituen bulegoarekin eta %81,6 Postetxean.
Ziurtagiria, NAN elektronikoa eta Cl@ve Sistema
Espainiarren %53,4k dio ziurtagiri elektronikoa duela eta %48k erabili duela azken urtean, erabiltzaileen %84,3k erabiltzeko erraza edo oso erraza dela. Cl@ve Sistemari dagokionez, inkestatutakoen %51ek diote duela eta erabiltzea erraza edo oso erraza izan dela %85,3rentzat. Azkenik, inkestatutakoen % 46,5ek NAN elektronikoa dutela dio, nahiz eta % 15ek ez duten aktibatu.
Abantailak eta desabantailak
Ondorioz, espainiarren kasuan, Administrazio Elektronikoak abantaila gehiago ditu desabantaila baino (%62,9) eta ados edo guztiz ados daude zerbitzu publikoen informaziorako sarbidea eta ezagutza hobetzen duela (%73,2). Dena den, %86,1ek uste dute informatika ezagutza eta gaitasun gutxiago duten pertsonak baztertzen dituela.
Azaroaren 14tik abenduaren 1era bitartean egindako inkesta honen datuak, 10.306 elkarrizketetako lagin batekin, hedabide eta interesa duten pertsona guztien eskura daude webgune honetan, azterlanen atalean.
Esta información puede ser usada en parte o en su integridad sin necesidad de citar fuentes.
C/ Montalbán, 8
28014 Madrid
Email: comunicacion@cis.es
Tlf.: 91.580.76.25
Fax: 91.531.81.31