Atzealdea

Espainiarren %57,5ak uste du osasun publikoa ondo funtzionatzen duela, aldaketak behar dituen arren

Madrid, 14 abendua 2023

Nota Informativa

  • CISek aurten egin duen osasun barometroaren hirugarren boladaren arabera, erizaintzako langileek transmititzen duten konfiantza eta segurtasuna da lehen mailako arretako zerbitzurik baloratuena 7,89rekin.
  • % 58,1ek diote astebete baino gehiago itxaron dutela bere familia-medikuak ikustera "lehen hitzordurik ez zegoelako"
  • Espainiarren %39,7 zentro pribatuetara joaten da espezialistekin kontsulta egitera

Ikerketa Soziologikoen Zentroak Osasun Barometroaren hirugarren olatua egin du Osasun Ministerioarekin adostuta, eta bertan galdetzen du osasun sistema publikoarekiko asebetetze-mailaz eta zer alderdi funtzionatzen duten edo hobetu daitezkeen.

Espainiarrek positiboki baloratzen dute osasun sistema publikoa eta sistema pribatuaren aurrean lehen aukera izaten jarraitzen du. %57,5ek ziurtatzen dute osasun sistema nahiko ondo funtzionatzen duela, nahiz eta aldaketak beharrezkoak diren, eta %15ek baieztatzen dute "gaizki funtzionatzen duela eta aldaketa sakonak behar dituela". Osasun sistema 1etik 10era baloratzean, 10 "oso pozik" eta 1 "oso pozik" izanik, espainiarrek osasun publikoari batez beste 6,24 ematen diote.

Osasun sistema publikoak lehen aukera izaten jarraitzen du

Espainiarren %71k adierazi du nahiago duela osasun publikoko familia-medikuekin eta pediatrekin kontsulta egitea, zentro pribatuetan %26,2k. Antzeko zifrak ospitaleratzeei dagokienez, %75,4k ospitale publikoak aukeratzen ditu eta %20,5ak pribatuak.

Espezialistekin egindako kontsultei buruz hitz egiten dugunean, datuak berdintsuak dira, %39,7k adierazi baitu zentro pribatuak nahiago dituela, eta %56,8k zentro publikoak hobesten ditu.

% 21,1ek adierazi du aseguru pribatua duela beraiek edo bere familiako batek kontratatu duelako, eta asegurua dutenen artean, gehienek ziurtatzen dute artatzen duten abiaduragatik egin dutela (% 76,5). .

Osasun publikoko zerbitzuen ebaluazioa

'061' eta '112' larrialdiak dira hobekien baloratutako zerbitzuak (7,44 10etik) barometro honetan ohikoa den bezala, bigarren postuan “Ospitale publikoetan sartzea eta arreta” dago 7,27 batekin eta “Lehen Atentzioko kontsultak mediku medikoetan”. osasun zentroak” hirugarren postuan 6,41ekin. Kontsulta espezializatuak dira gutxien baloratzen direnak, baina 10etik 6 lortzen dute.

Itxaron zerrendei dagokienez, azken 12 hilabeteetan familia-medikuarekin hitzordua eskatu duten espainiarren %70ek egun bat baino gehiago itxaron dute ikusi ahal izateko “aurretik ez zegoelako hitzordurik”, %9,6k bakarrik bertaratu zutela ziurtatu du. egun berean.

Gainera, ikusi ahal izateko egun bat baino gehiago itxaron behar izan zutenen artean, %58,1ek astebete baino gehiago itxaron zuten.

 

Lehen mailako arretako kontsultak

Erizaintzako langileek eta transmititzen duten konfiantzak lehen mailako arretako zerbitzurik baloraziorik onena izaten jarraitzen dute, 10etik 7,89rekin, medikuen atzetik eta ematen duten konfiantza eta segurtasuna 7,77rekin. Hirugarren postuan, pazienteek positiboki baloratzen dute beren osasun arazoei buruz jasotzen duten informazioa (7,42) eta lehen mailako arretako zentroetatik osasun arazoen ezagutza eta jarraipena 7,20 lortzen da.

Okerren baloratutakoa, ia puntuazio nabarmena lortu duen arren, "medikuek paziente bakoitzari eskainitako denbora" da, 6,86 batekin.
Azken urtean lehen mailako arretako medikuekin kontsulta bat izan dutenen %80,9k adierazi du jaso duten arreta «oso ona edo ona» izan dela. % 4,3k bakarrik adierazi dute "txarra edo oso txarra" izan dela.

Gainera, azken 12 hilabeteetan osasun arazoren bat izan duten eta medikuarekin hitz egin behar izan duten pertsonen % 61,7k egin ahal izan du, baina % 10,7k adierazi du ezin izan duela behar izan dutenean. .

Hori egin ezin izan dutenen artean, %31,9 “gero egun askotarako zita eman ziotelako eta azkenean larrialdietara joaten” delako da, eta %22,2 “egunetarako hitzordua eman ziotelako eta kontsulta ez zen beharrezkoa”. %10ek kontsulta pribatuan amaitu zuten, egun asko geroago hitzordua eman zietelako.

Telefono bidez

Espainiarren %32,2k adierazi du medikuari egindako kontsulta guztiak aurrez aurre egin behar direla, %65,5ek, berriz, "kontsulta batzuk telefonoz egin daitezkeela eta beste batzuk aurrez aurre", eta %1,5ek bakarrik erantzun du denak egin ditzakeela. telefonoz egin behar da.

Azken hamabi hilabeteetan telefonoz ikusitako pazienteek uste dute medikuarentzat erosoagoa dela (%71,3), baina %55,2k adierazi du ez dela erosoa azaltzea aurrez aurre bezala. aurpegiko kontsulta.. Eta gaixoen %59,2k ziurtatu du medikuaren argibideak ulertzen dituela eta baita aurrez aurreko kontsultan ere.

Datu hauek eta beste batzuk gure webgunean (www.cis.es) kontsulta ditzakezu, urriaren 16tik 19ra egin zen osasun barometroaren hirugarren olatuan, 2.617 elkarrizketetako lagin batekin. Edozein zalantza argitzeko, Komunikazioko telefonoa 91 580 76 25 da.

Esta información puede ser usada en parte o en su integridad sin necesidad de citar fuentes.

C/ Montalbán, 8
28014 Madrid
Email: comunicacion@cis.es
Tlf.: 91.580.76.25
Fax: 91.531.81.31

icono Esteka partekatuEsteka partekatu

icono x (twitter)X (Twitter)