Espainiar gehienak oporretara joaten dira aste bat edo bi
Madrid, 04 iraila 2024
Nota Informativa
- Espainiarrek nahiago dute eguzkia eta hondartza turismoa, eta ondoren, turismo kulturala eta naturarekin kontaktua, 'Turismoa eta Gastronomia'ko azken ikerketaren arabera.
- %76,3 apartamentu turistikoen hedapena kontrolatzearen alde dago
- Patata-tortilla gure gastronomiaren plater adierazgarriena da eta espainiar gehiagok nahiago dute tipula eta arraroarekin.
Uda honetan, CISek turismoari eta gastronomiari buruzko inkesta zabala egin zuen, eta, bertan, espainiarrei oporretako ohiturei buruz eta jateko eta sukaldatzeko dituzten lehentasunei buruz galdetu zitzaien.
Gehienek udako oporretara aste bat eta bi aste artean joan ohi dira (%29,4), aste bakarrera joaten direnak (%27,8) eta %19 bi aste baino gehiagora joaten dira.
Ostatu motari dagokionez, % 45,2k hotel edo aparthotel bat erabiltzen du oporretan, % 12,5ek etxebizitza/apartamentu turistiko osoa alokatzen duela dio eta hirugarren postuan senitartekoen eta lagunen etxebizitzak daude (% 12,4).
Gainera, % 90,8k dio oporrak, denbora librea eta aisialdia izatea «oso edo nahiko garrantzitsua» dela pertsonentzat. % 2,8k bakarrik uste du «gutxi edo batere garrantzitsua» dela.
Apartamentu turistikoei dagokienez, espainiar asko kezkatzen dituen gaia, inkestatutakoen % 7,3 etxebizitza mota honen hedapena kontrolatzearen alde dago. %13,6k uste du ez dela beharrezkoa.
Eguzki eta hondartzako oporrak
Erdiak baino gehiagok nahiago dute eguzki eta hondartzako turismoa (%53), eta ondoren, kultur turismoa (%38,3) eta naturarekin kontaktuan dagoen turismoa (%36,7).
%86,2k baieztatzen du “bikotekide, familia edo lagunekin batera bidaiatzen dutela beti”, %4k, berriz, bakarrik bidaiatzea gustatzen zaio.
Espainiako gastronomia
%31k dio jatetxeetara «hilean bizpahiru aldiz» joan ohi dela, eta ondoren, %30,6k «hilean hiru aldiz baino gehiago» joaten dela diote, eta %21,8k, gutxienez, ««hilean behin». ”
Espainiarrek jatetxeetara joaten direnean gastatu ohi duten diruari dagokionez, %56k dio 15 eta 30 euro artekoa dela, eta %26,5ek 31 eta 50 euro artekoa dela.
Afaltzera irteteko motibazioari dagokionez, %62,2k adierazten du euren motibazio nagusia familiarekin edo lagunekin plan sozialak izatea dela, %25,4k “sukaldatzeko egunerokotasunarekin haustea” eta %15,4k “gozatzeko” dela ziurtatzen du. janari ona.”
Oporretan jatetxeetan bazkaltzeko edo afarirako irteerak
Inkestatuen %24,2k jatetxe batean bazkaldu edo afaldu ohi du astean bizpahiru aldiz oporretan daudenean, %20,7k astean hirutan baino gehiagotan egiten du. Eta %21,1ek diote oporretan egunero egiten dutela.
Espainiarrek gastronomiari buruz gehien baloratzen dutenari dagokionez, % 87,7k dio dastatzearen plazerari garrantzi handia ematen diotela eta % 89,5ek " horrekin batera dabiltzan harreman sozialak ".
Paella, patata-tortilla eta urdaiazpiko iberikoa
Patata-tortilla Espainiako gastronomiaren plater "tipikoena eta adierazgarriena" da (%66,2) eta ondoren paella (%63,1), hirugarren postuan urdaiazpiko iberikoa (%32,2).
Gutxi egosi eta tipularekin
Inkestatutakoen %71,8rentzat, patata-tortilla tipularekin egin behar da, %21,3ren ustez tipularik gabe egin behar dela. “Ongi egosi ala arraroa” izan behar den eztabaidari dagokionez, tortilla arraroaren aukerak irabazi du %52,9rekin, eta %28,3k oso ondo egina nahiago duenaren aldean.
Janaria etxean
Espainiarren % 46,5ek uste dute etxeko janaria janari azkarrak ordezkatzen ari dela, eta % 26,9k baieztatzen dute "etxeko janaria oraindik neurri handi batean kontsumitzen dena" dela.
Ohitura honen arrazoi nagusiari dagokionez, % 48,7k onartzen du egungo bizimodu bizkorrak ez duela denbora asko uzten sukaldaritzarako, % 13,2k prestatutako janaria eskuratzeko erraztasun handiagoa duela eta % 12,6k ziurtatzen du gero eta jende gehiago dagoela. ez dakit egosten.
Espainiarren %46,7k esaten du zerbitzua etxean janaria eskatzeko erabiltzen duela, eta horietatik %11,7k astean behin egiten du eta %3,5ek astean bat-hiru aldiz. Datu hauek eta beste batzuk uztailaren 18tik 26ra 4.024 elkarrizketetako lagin batekin egin den turismo eta gastronomiari buruzko inkestan jaso dira.