Atrás

O 57,5% dos españois considera que a sanidade pública funciona ben, aínda que precisa cambios

Madrid, 14 decembro 2023

Nota Informativa

  • Segundo a terceira onda do barómetro sanitario realizada polo CIS este ano, a confianza e seguridade que transmite o persoal de enfermería é o servizo mellor valorado en atención primaria con 7,89.
  • O 58,1% afirma ter esperado máis dunha semana para ser visto polo seu médico de familia "porque non había cita antes"
  • O 39,7% dos españois acude a centros privados para consultas con especialistas

O Centro de Investigacións Sociolóxicas levou a cabo a terceira vaga do barómetro da Saúde de acordo coa Consellería de Sanidade, na que se pregunta sobre o grao de satisfacción co sistema público de saúde e que aspectos funcionan ou cren mellorables.

Os españois valoran positivamente o sistema sanitario público e segue a ser a primeira opción fronte ao privado. O 57,5% asegura que o sistema sanitario funciona bastante ben, aínda que son necesarios cambios, mentres que o 15% afirma que "funciona mal e necesita cambios profundos". Ao valorar o sistema sanitario de 1 a 10, sendo 10 "moi satisfeito" e 1 "moi insatisfeito", os españois dan á sanidade pública unha media de 6,24.

O sistema sanitario público segue a ser a primeira opción

O 71% dos españois manifestou que prefire as consultas cos seus médicos de familia e pediatras na sanidade pública, fronte ao 26,2% que o manifestou en centros privados. Cifras semellantes no que se refire a ingresos hospitalarios, un 75,4% opta por hospitais públicos e un 20,5% por privado.

Cando falamos de consultas a especialistas, os datos son iguais, xa que o 39,7% manifestou que prefire os centros privados, fronte ao 56,8% que prefire os centros públicos.

O 21,1% indicou ter un seguro privado por ter contratado el ou algún familiar, e dos que teñen seguro, a maioría asegura que o fixo pola celeridade coa que son tratados (76,5%). .

Avaliación dos servizos públicos de saúde

As urxencias '061' e '112' son os servizos mellor valorados (7,44 sobre 10) como é habitual neste barómetro, en segunda posición sitúase “ingreso e atención en hospitais públicos” cun 7,27 e as “Consultas de atención primaria en médico de cabeceira”. centros de saúde” en terceiro lugar con 6,41. As consultas especializadas son as que menos se valoran, pero acadan un 6 sobre 10.

En relación ás listas de espera, o 70% dos españois que requiriron cita co seu médico de familia durante os últimos 12 meses agardaron máis dun día para ser atendidos "porque antes non había cita", só o 9,6% Asegurou que foi atendido. para o mesmo día.

Ademais, dos que tiveron que esperar máis dun día para ser vistos, o 58,1% agardou máis dunha semana.

 

Consultas de atención primaria

O persoal de enfermería e a confianza que transmiten seguen a ser o servizo mellor valorado en atención primaria cun 7,89 sobre 10, seguido do persoal sanitario e a confianza e seguridade que presta cun 7,77. En terceira posición, os pacientes valoran positivamente a información que reciben sobre os seus problemas de saúde (7,42) e o coñecemento e seguimento dos problemas de saúde desde os centros de atención primaria alcanza un 7,20.

O peor valorado, aínda que case logrou unha puntuación notable, é “o tempo que lle dedica o persoal sanitario a cada paciente” cun 6,86.
O 80,9% dos que consultaron aos seus médicos de atención primaria no último ano manifestaron que a atención recibida foi "moi boa ou boa". Só o 4,3% indicou que foi "malo ou moi malo".

Ademais, o 61,7% das persoas que tiveron algún problema de saúde durante os últimos 12 meses e necesitaron falar co seu médico puideron facelo, pero o 10,7% manifestou non poder facelo cando o precisaron. .

Dos que non puideron facelo, o 31,9% débese a que “dáronlle cita para moitos días despois e acabou acudindo a urxencias”, e o 22,2% “dáronlle cita para días despois e o a consulta xa non era necesaria”. O 10% acabou en consulta privada porque lles deron cita para moitos días despois.

Por teléfono

O 32,2% dos españois afirmou que todas as consultas co médico deben ser presenciais, mentres que o 65,5% indicou que "algunhas das consultas pódense facer por teléfono e outras presenciais", e só un 1,5% respondeu que todas poderían facerse. facerse por teléfono.

Os pacientes que foron atendidos por teléfono durante os últimos doce meses cren que é máis cómodo para o médico (71,3%), pero o 55,2% indicou que non é tan cómodo poder explicarse como nun presencial. consulta facial.. E o 59,2% dos pacientes asegurou comprender as indicacións do médico así como na consulta presencial.

Podes consultar estes e outros datos na nosa web (www.cis.es), na terceira onda do barómetro sanitario que se realizou do 16 ao 19 de outubro, cunha mostra de 2.617 entrevistas. Para calquera dúbida, o teléfono de Comunicación é o 91 580 76 25.

Esta información puede ser usada en parte o en su integridad sin necesidad de citar fuentes.

C/ Montalbán, 8
28014 Madrid
Email: comunicacion@cis.es
Tlf.: 91.580.76.25
Fax: 91.531.81.31

icono Compartir ligazónCompartir ligazón

icono x (twitter)X (Twitter)